Instalatiile GPL traditionale fac parte din prima generatie de instalatii gpl, care au fost concepute pentru conversia la GPL a autoturismelor avand motoare alimentate cu benzina prin carburator, injectie monopunct sau injectie multipunct - full group, avand emisii poluante Non-Euro, Euro1 sau Euro2. Sunt instalatii GPL relativ simple care au ca principiu de functionare aspiratia (vacumul) motorului.
Instalatiile GPL clasice se clasifica in trei categorii:
- Instalatii GPL pentru Injectie Cu Sonda Lambda
- Instalatii GPL pentru Injectie Fara Sonda Lambda
- Instalatii GPL pentru Carburator
Pot forma orice configuratie cu orice tip de rezervor.
Instalații GPL alimentate prin injectie Cu Sonda Lambda
Instalatia GPL Traditionala Injectie Cu Sonda Lambda are la baza atat ca si componenta cat si ca principiu de functionare instalatia GPL pentru injectie fara sonda lambda completata cu un sistem electronic de dozaj al carburantului compatibil cu sonda lambda a masinii. Poate echipa autoturisme avand motoare aspirate alimentate prin injectie monopunct sau multipunct.
Exemplu: Dacia, VW, Opel (injectie monopunct), Cielo (Euro2), …
Instalații GPL alimentate prin injectie Fara Sonda Lambda
Instalatia GPL taraditionala Injectie Fara Sonda Lambda este instalatie GPL ce are la baza atat ca si componenta cat si ca principiu de functionare instalatia GPL pentru carburator completata cu elemente specifice (comutator, emulator, mixer) pentru a alimenta un motor aspirat cu alimentare pe benzina prin injectie multipunct tip full group fara sonda lambda.
Exemplu: Cielo (Non-Euro), Espero (Non-Euro), …
Instalații GPL alimentate carburator
Instalatia GPL traditionala pentru Carburator a fost primul sistem GPL creat in urma cu 40 de ani si a fost conceputa pentru a alimenta cu GPL un motor aspirat cu a carui alimentare cu benzina se face cu ajutorul carburatorului.
Exemplu: toate masinile cu carburator
|